מבית אל ועד לב הים • המהפכה שחולל ערוץ 7

אסתי הרשקוביץ 17 Comment on מבית אל ועד לב הים • המהפכה שחולל ערוץ 7
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני 26 שנה, בבוקר יום שישי, י' חשוון התשמ"ט, נשמע מעל גלי האתר בישראל המשפט הבא: "כאן ערוץ 7 – שידורי ניסיון".

כמה חודשים קודם החלו לנבוט הניצנים… התקשורת הישראלית נשלטה באותה תקופה על ידי השמאל, וכמובן נקטה בעמדותיו. היתה זו הרבנית שולמית מלמד שחלמה כי יום יבוא ויוקם ערוץ שיתן ביטוי לדעותיו של הציבור הימני והדתי. אבל איך הופכים חלום למציאות?

באותה תקופה פעלה ספינת הרדיו 'קול השלום' של אייבי נתן. התחנה הפיראטית הראשונה בישראל. שידוריה נערכו מאוניה שעגנה מול חופי תל אביב. התחנה שחרטה על דגלה את מוטו השלום, הפכה ליקירת השמאל, פוליטיקאים ישראלים לא היססו להתראיין בה והמשטרה לא נקטה בפעולות שתעצורנה את שידוריה הבלתי חוקיים..

ערוץ 7 שידורי מהפכה

אם אייבי נתן יכול ומקבל לגיטימציה, גם אנחנו יכולים. החליטה הרבנית והציגה את הרעיון בפני בעלה, הרב הגאון זלמן ברוך מלמד, ראש ישיבת בית-אל. הרב ששלל בתחילה את הרעיון, השתכנע לבסוף וגייס את תלמידיו יעקב כץ ויואל צור לפרויקט.

השניים, שלא בדיוק למדו בישיבה סוגיות ברכישת אוניות, יצאו להרפתקה.

אליקים הָעֶצֱנִי היה זה שפתח את הדלת הראשונה והכיר לצמד רב חובל שסייע להם לקבל הצעות שונות לרכישת אוניות. לבסוף נבחרה הספינה הראויה, נרשם צ'ק ע"ס כחצי מיליון דולר והיא הפליגה מיוון לנמל חיפה. ויקרא שמה בישראל "ארץ הצבי".

שידורי המהפכה  ערוץ 7

שש תחנות רדיו ישראליות פעלו עד אז, והצוות חדור המוטיבציה הכריז על הקמת הערוץ השביעי. ערוץ 7, התדר הפך להיות ברבות הימים ל-fm105.2.

הרבנית מלמד, שעסקה עד אז בהוראה, חבשה את כובע מנהלת התחנה, וצוות התחנה החל להתגבש. אריה אבני – רב החובל, אליהו סוואד – הטבח המהולל שריח המטעמים שרקח באונייה יצא למרחוק, וגם האנשים מאחורי המיקרופון אותם נפגוש במהלך התכנית. צוות שנדרש לא רק לכישורים עיתונאיים וטכניים. אלא גם ליכולת לעבוד במשמרות של 48 שעות שלפעמים מתארכות לשבוע מפאת מזג האוויר, בספינה שמתנדנדת מצד לצד בים סוער, גשם שוטף ממלא את סיפונה וכדי שהצוות לא ירעב, מוצנח אליה אוכל ממסוק.

הנה פס קול קצר של האיש והאגדה אדיר זיק:

מזמין חרדים לבוא להפגנת הימין

מדבר על נתניהו

ערוץ 7 היה חדשני ופורץ דרך בתכניותיו, הוא היה הראשון ששידר מוסיקה מזרחית ופיוטית, הפך לתחנת הבית של נהגי המוניות, המציא תכניות, קונספטים וז'אנרים שהועתקו לתחנות נוספות, וגילה כישרונות רבים של צעירים רעבים וחדורי מוטיבציה, שהפכו לדמויות מפתח בעולם התקשורת הדתי.

ככל שערוץ 7 צבר תאוצה והפך לפופולארי יותר, כך גברו הניסיונות לסוגרו. שולמית אלוני ויוסי שריד היו בין היתר אלה שלקחו לעצמם כפרויקט, לסגור את התחנה. העובדה שיוסי שריד הצטלם מחויך על ספינת התחנה הפיראטית של אייבי נתן, לא הפריעה לו לצאת חוצץ נגד הספינה שעגנה בסמוך. פשיטות, החרמות מָשדרים ורדיפות משטרה, הפכו לחלק מלוח התכניות של הערוץ.

וכך היו נשמעות מהדורות האקטואליה בערוץ

מהדורת החדשות הראשונה

דיווח על הלוויית רבין

הזעקת עזרה בפיגוע

href="https://files.93fm.co.il/uploads/2014/04/20140404_001214.jpg">שידורי מהפכה ערוץ 7

כמעט 15 שנה שידר ערוץ 7. פסק בית המשפט על כך שהערוץ בלתי חוקי, הביאה לכך שביום שני כ"ד תשרי תשס"ד בשעה 5 אחה"צ, נפתחה מהדורת החדשות של ערוץ 7 במילים הבאות: "שלום לכם, חמש עכשיו קובי סלע כאן עם החדשות, ותחילה לענייני ערוץ 7. בשעה זו נפסקים שידורי ערוץ 7 ברדיו".

הכרזה שהותירה מאות אלפי מאזינים, שעדיין מתרגשים למשמע האות המיתולוגי.

האזינו לתוכנית המלאה:



17 תגובות

מיין תגובות
  1. 14

    אין לכם קריין אמיתי? מה זה הגרייבער הזה? פדיחות..

    1. לשון הרע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. 13

    לא לדבר על גרייבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. 12

    שלום לכולם.האזנתי בקביעות לערוץ במשך שנים ואפילו רק ב-AM(זה מה שקלטנו בחלק מהצפון…)ערוץ מרתק ומלא ציונות.
    אני מעוניין להשיג הקלטות של תוכניות שונות,ביניהם את המצעדים השנתיים החסידיים.אם יש למישהו הקלטות שכאלה(מן הסתם בקלטות טייפ),אשמח להמיר אותם ל-MP3 ולשלוח לו אותם ועל הדרך גם אני אהנה…
    פסח שמח!

  4. 11

    רשמתי בתגובה הקודמת שאני מעוניין להשיג הקלטות שונות מערוץ 7 אותן אני מעוניין להעביר ל-mp3,ולא ציינתי את כתובתי והטלפון:
    [email protected] או 054-6455780
    חג שמח!

  5. 9

    לגבי תגובה 6 שכחתי למסור את כתובת המייל שלי לגבי הקלטות אם יש למאן דהוא שאשמח להעביר ל-mp3.
    כתובתי:[email protected]

  6. 8

    ת'אמת שלא נולדתי כשהיה את ערוצי הקודש ואין לי מושג על מה מדברים למרות שהתוכנית מעניינת!!!!!!!!!!! אז-סורי על הבורות ערוץ 7 היה רדיו של דתיים או של חרדים??????

  7. 7

    ערוץ 7 שידר לכל עם ישראל.כל אחד מצא את השעות שמעניינות אותו.היו שעות מוגדרות של מוזיקה חסידית ושיעורי תורה.מצד שני,היו שירים ישראלים מעורבים(גם שירת נשים),והיו תוכניות תרבות ופנאי כמו חידונים וכו' שהתאימו לכולם.
    בקיצור,רדיו לכולם!

  8. 6

    רבות עוד אפשר לדבר אודות ערוץ שבע

    אמנם מעטים עוד קולטנים שמדובר במהפכה.
    בסדר גודל היסטורי.
    למעשה ערוץ שבע היה הראשון שפרץ את המונית שאטמו את אולפני התקשורת הישראלית עבור הציבור הדתי החרדי. מערכת החדשות שלו היתה האמינה ביותר אל מול הגזמות התשקורת הישראלית.
    אילולי המהפכה החלוצית של כצלה ויואל צור.
    לא היינו רואים היום שום תחנת תקשורת דתית או חרדית. אנשי הערוץ פעלו בתת תנאים ובמסירות נפש של ממש. נוסף על הכל זה היה הערוץ היחיד שנתן משקל נגדי אל מול השפעותיה השליליות של התקשורת. שודרו יומני חדשות בדיוק באותו זמן בו שודפידרו רשת ב את היותן. הערוץ מאוד חסר היום ואפילו התחנות הקיימות אינן ממלאות את החלל אין ספק שבעליו ראויים לפרס מפעל חיים.

  9. 5

    אני מעוניין להשיג הקלטות של תוכניות שונות,ביניהם את המצעדים השנתיים החסידיים ותוכניות שונות ומענינות.אם יש למישהו הקלטות שכאלה(מן הסתם בקלטות טייפ),אשמח להמיר אותם ל-MP3 ולתת לו עותק על דיסק.
    צרו עימי קשר:[email protected] או 054-6455780

  10. 4

    עוד לא נולדתי שזה התחיל !!!! תוכנת ממש מענינת